پنجشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۹

کافه فرانسه

امروز تو شیرینی فروشی کافه فرانسه وقتی رو منوشون رو نگاه می کردم اون بالای بالا زده بود تاسیس 1344 هی حساب می کردم از اون سال 45 سال می گی گذره اگه هر روز 1000تا شیرینی پخته باشه تا حالا 365*1000*45 تا آدم شیرینی خوردن حدود 16 میلیون نفر .تازه من کمه کمه شو حساب کردما .بعد به شیرینی پزه فکر کردم که 16 میلیون شیرینی پخته .تو درست کردن هر کدومش یه عالمه خیال داشته .اون اولین نفری که پاشو گذاشته تو مغازه بعنوان مشتری همین دودو دما رو دیده ؟ رفتین که؟پنجره هاش رو به دانشگاهه .ااا اون دانشجو ها اون موقع ها چه کیفی می کردن خیابونا خلوت شیرینی فروشی خلوت .... خلاصه من شیرینی خوشکلمو با شیر کاکاِو خوردم(قهوه دوست ندارم زیاد) اما همچنان تا خونه به این فکر می کردم که 45 سال بعد هم یه نفر مثل من می ره تو مغازه هی میشنه(البته می ایسته چون صندلی نداره اونجا که ) حساب می کنه هی به آدم های 45 سال قبل وصد البته 90 سال قبل فکر میکنه .آخرشم مثل من به خودش میگه آدم باید به چیزهای مهم فکر کنه اینکه 45 سال پیش همین مدل شیرینی بوده یا نه جه تاثیری در تاریخ بشریت داره هان هان ؟






۱ نظر:

سحر (درنگ) گفت...

من به كارهايي كه خوراكي خوب بدي دست مردم علاقه دارم.
الان كه اين را خوندم فكر ميكردم. اگه منم يه شغلي اينجوري داشتم. وبعد چند سال حساب ميكردم به چند نفر شيريني دادم بخورند و اونا احتمالا روز خوبي داشتند كه حوصله كردند بيان شيريني بخورن. همچين احساس خوشايندي داشتم