شنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۹

لطفا یک دقیقه فکر کنیم

  نمی دونم چه طوری میشه این همه شب تا صبح یه نفر قرآن بخونه .بگه معنیش رو که می خونم همین طوری اشک می ریزم  چون  درک می کنم که توش چی میگه.بعدیه چیزی در مورد کسی بشنوه حالا ندیده هم باشه اون طرفو ها،  ندیده و نشناخته یه هو آبروطرفو ببره شروع کنه ترور شخصیت اونم برای خودشیرینی  .  .می خوام بدونم شما که معنیش رو درک کردی از اون کتاب چندین صفحه ای  هنوز نفهمیدی آبرو بری یه نفر چه معنی میده .
 وای که حالم از این همه عالم بی عمل که فقط ادعا می کنن بدم میاد .احساس میکنم پیر هامونم دیگه درایتشون رو یه جاهایی تو همون قدیم ندیما جا گذاشتن .فکر میکنم آدم های این دوره زمونه هرچی هم کتاب بخونن هرچی هم سطح زندگیشون چه از لحاظ علمی چه مالی بالا بره  اون فرهنگشون عوض نمیشه .هر چی جلوتر میرم بیشتر می ترسم از این همه ریا که تو همه ادما هست از این همه تند روی که تو همه قشر ها یه شکله .

نفر این وری  :می دونی .. جون من میرم کلاس مدیتیشن که حالم بهتر شه این همه استرس نداشته باشم .وای تو این مملکت مخصوصا این مومنا همش دارن پشت سر هم غیبت میکنن .الکی سر به مهر می زنن.کاش می شد زودتر از این خرابشده بریم بیرون. همین ... رو میگما . تازگی یه عالمه فرش خریده نمی دونم از کجا میارن این پولا رو .نگاش کن چه طوری نگاه میکنه عین هو .... .
نفر اونوری :وای خدا مرگم بده ... جون این بی دینادو رکعت نماز نمی خونن نمی دونن خدا چیه  همینه زندیگشون برکت نداره .من 20 ساله می رم کلاس قرآن توش نوشته از همون تار موهاشون آویزونشون می کنن .حالا یادم نیست کدوم آیه بود .وووای نگاش کن عین این ... هاست .خدا روشکر که ما این طوری نیستیم
 شما فرقی بین این 2 تا حرف می بینین .هر دوشون کله پاچه اون یکی رو بار می زارن .اگر آنالیز کنیم همشون دارن یه چیز میگن . پر حس منفی هستند ..
  این اواخر عادت کرده بودم به همه تذکر بدم که این کارتون درست نیست . قضاوت الکی نکنین .خودتون پشت سر همه حرف می زنین .یکی که میاد از روی غم دل یه چیزی بگه هی نگین باز داری غیبت می کنی .دیدم دارم خودمو داغون میکنم .اگه یه دقیقه به جای حساب کردن مال منال اینو اون گزارش به همه عالم . یا به جای اینکه نکیر منکر شیم یه دقیقه فقط فکر کنیم .که آیا این حرفمون درسته یا نه این همه انرژی منفی تومون به وجود نمیاد.گاهی چیزی هم نمی گن ولی اون نگاه خود تحویلگیریشون دیگه اخرشه .از حق نگذریم بعضی از آدم ها هنوز هستن که به عقیده های مختلف احترام می گذارن .کاش بتونم از اون دسته از آدم ها باشم که با فخر نگاه نکنم .به غیض حرف نزنم کمی عادل باشم .

۲ نظر:

شکلات تلخ گفت...

فیلم کتاب قانون رو دیدی؟؟
من باهات موافقم.نه باید خیلی حرص بخوری و نه تذکر ندی.بالاخره باید از جایی تغییر فرهنگ اشتباه رو شروع کنیم

سحر (درنگ) گفت...

سلام
ميدوني من فكر ميكنم مشكل خيلي از آدمها اينجاست كه كه فكر ميكنند اينكه اصول مذهبي را بدونند خيلي آدم خوبيند. ولي بعد كارهايي ميكنند كه خودشون هم نميفهمنند درست نيست.
ميدوني فكر ميكنم مشكل اينجاست كه حرفهايي كه ميزنند مسائلي كه ميگند و ميخونند از ته دل بهش اعتقاد ندارند. فكر ميكنند دارند ولي نه!
ميدوني فكر ميكنم آدمها يه چيزي كه فراموش كردند خودشانسيه! اگه آدمها خودشون را بشناسند و درست فكر كنند. خيلي بهتر ميتونند تشخيص بدند چطور رفتار كنند تا اينكه يه سري مسئله را فقط بشنوند و تكرار كنند و فراموش كنند!
خلاصه اين خودشناسي تو خيلي از آدمها فراموش شده حالا چه ه اصطلاح مومن و چه به اصطلاح غير مومن!
تو هم حرص نخور